• Έρευνα δείχνει ότι ένας στους τρεις ανθρώπους νιώθουν χειρότερα αφού επισκεφτούν σελίδες φίλων στο Facebook.
  • Μελετητές υποστηρίζουν ότι φωτογραφίες έντονης κοινωνικής ζωής είναι οι πιο καταθλιπτικές δημοσιεύσεις.

Το Facebook μπορεί να σας κάνει να νιώσετε κοινωνικά απομονωμένοι και δυστυχισμένοι, μιας και οι εικόνες “ευτυχισμένων φίλων“ πυροδοτούν αισθήματα φθόνου και ζήλιας.

Οι ακαδημαϊκοί υποστηρίζουν ότι στατιστικά ένας στους τρεις ανθρώπους αισθάνεται πεσμένος μετά την επίσκεψη μιας σελίδας των φίλων του και ότι η “γενική δυσαρέσκεια“ για τη ζωή του έχει αυξηθεί.

Γερμανοί ερευνητές μελέτησαν 600 άτομα και διαπίστωσαν ότι όσοι περιηγούνταν στις σελίδες άλλων, χωρίς να είναι οι ίδιοι ενεργοί χρήστες ήταν πιο πιθανό να αισθάνονται άσχημα.

Το Facebook “σε κάνει δυστυχισμένο” . Έρευνα υποστηρίζει, ότι το site που ιδρύθηκε από τον Mark Zuckerberg, μπορεί να προκαλέσει αισθήματα φθόνου.

Χαρούμενες εικόνες φίλων να απολαμβάνουν τις διακοπές τους, σχολιάζοντας την ευτυχισμένη ζωή τους ή και μια απλή δημοσίευση από εικόνες κατοικίδιων ζώων, ήταν αρκετό για να προκαλέσει αισθήματα ζήλιας, βρήκαν οι ειδικοί από το Πανεπιστήμιο Humboldt του Βερολίνου και το Πολυτεχνείο Darmstadt.

Η ομάδα δοκιμών του Facebook είπε ότι αυτό που ενόχλησε τους χρήστες περισσότερο, ήταν οι ευτυχισμένες διακοπές των φίλων τους, όταν μάλιστα αυτές συνοδεύονταν από φωτογραφίες έντονης ζωή, καλής θέσης εργασίας και εντυπωσιακών κοινωνικών ημερολογίων.

Το Πόρισμα Της Έρευνας

Oι άνθρωποι που επισκέπτονται συχνά site κοινωνικής δικτύωσης αυτού του είδους, είναι σε κίνδυνο να περιπέσουν σε κοινωνική απομόνωση και κατάθλιψη.

Η απορία βέβαια παραμένει στο αν οι μοναχικοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα, σε μια προσπάθεια να “βγουν έξω” από τον εαυτό τους και να έρθουν σε επαφή με άλλο κόσμο ή για να εδραιώσουν την απομόνωσή τους ακόμα περισσότερο.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι εκείνοι που ήταν περισσότερο δυστυχισμένοι και δυσαρεστημένοι με την ζωή τους, ήταν και εκείνοι που δεν εμπλέκονταν ενεργά στο site, αλλά απλά επέλεγαν να διαβάσουν τις δημοσιεύσεις ή να δουν τις φωτογραφίες άλλων.

Το 30% των 600 ατόμων που πήραν μέρος στις δύο μελέτες, ανέφεραν τον φθόνο και την ζήλια ως τα κύρια αισθήματα δυσαρέσκειας από το Facebook, ενώ το 36% είπαν ότι ήταν απλά ελαφρά απογοητευμένοι «μερικές φορές» ή «πολύ συχνά», μετά από την περιήγησή τους στο site.

Η Hanna Krasnova του Πανεπιστημίου Humboldt είπε:

Έχουμε αποδείξει επιστημονικά ότι τα κοινωνικά δίκτυα παρέχουν έναν μεγάλο αριθμό από θετικές ειδήσεις και προφίλ επιτυχημένων ανθρώπων τα οποία προκαλούν τον φθόνο.

Ένα παράδειγμα μία συμμετέχουσας της μελέτης, ήταν ότι ένιωθε δυσαρέσκεια επειδή ένας φίλος είχε λάβει παραπάνω χαιρετισμούς γενεθλίων από ότι αυτή.

Η επιτυχία, οι δεξιότητες και τα υπάρχοντα οδηγούν σε αντιδράσεις φθόνου

αναφέρουν οι ερευνητές.

Ο καθένας που δημοσιεύει κάτι προσπαθεί πάντα να απεικονίσει τον εαυτό του όσο το δυνατόν καλύτερα και ως εκ τούτου οι δημοσιεύσεις είναι κατά κύριο λόγο θετικές.

Οι χρήστες του Facebook χρησιμοποιούν το site ως μέτρο της δικιάς τους επιτυχίας και  δημοτικότητας – αλλά κάνουν το λάθος να υπερεκτιμούν την ευτυχία των άλλων, δημιουργώντας έτσι την τέλεια βάση για τo αισθήμα της ζήλιας.

Ο φθόνος μπορεί να πολλαπλασιαστεί σε κοινωνικά δίκτυα και να εντατικοποιηθεί, μέσω της παθητικής παρακολούθησης.

γράφουν οι ερευνητές.

Απ΄την άλλη βέβαια άλλες μελέτες υποστηρίζουν ότι οι χρήστες του Facebook μπορούν νιώσουν “κατανόηση“ και “συνδεθούν με άλλους“, μέσω του site.