Διχασμένοι οι εκπρόσωποι φορέων για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

Ημερομηνία: 22-07-2021


Με διαφορετική οπτική αντιμετωπίζουν οι εκπρόσωποι φορέων το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».

Να σημειωθεί πως το νομοσχέδιο έγινε δεκτό επί της αρχής κατά πλειοψηφία από την επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, με τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας να ψηφίσουν υπέρ. Κατά τάχθηκαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΚΕ, ενώ επιφύλαξη για την Ολομέλεια εξέφρασαν Κίνημα Αλλαγής, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ 25.

Στη σημερινή συνεδρίαση την απόσυρση του νομοσχεδίου ζήτησε ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας Θ. Κικινής. Όπως είπε «για μια ακόμη φορά έχουμε ένα νομοσχέδιο που ενώ όλοι κατά καιρούς συμφωνούν ότι, για να γίνει μια τέτοια συζήτηση χρειάζεται και ο απαραίτητος χρόνος και ο θεσμικός διάλογος, για ακόμη μια φορά έχουμε την απουσία όλης αυτής της διαδικασίας». Σημείωσε δε πως «αυτό που προτάσσεται και που προτείνεται από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι ένας υπερδιευθυντής, ο οποίος, αντί να ασκεί το πολύτιμο για τη σχολική μονάδα ρόλο του, γίνονται ένας γενικός ηγέτης, με όρους όχι δημοκρατίας, μέσα στην σχολική μονάδα και φτάνει να αποφασίζει για πάρα πολλά θέματα, τα οποία δεν είναι δική του αρμοδιότητα».

Για ένα «αντιδραστικό νομοσχέδιο» μίλησε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θόδωρος Τσούχλος, λέγοντας πως «υπάρχει ένας ψευδεπίγραφος τίτλος, που μιλάει για την αυτονομία της σχολικής μονάδας . Εμείς βλέπουμε, ότι μεταφέρονται αρμοδιότητες ,από το σύλλογο διδασκόντων τον οποίο θεωρούμε, τον πιο σημαντικό μέσα στη σχολική μονάδα, στην διαδικασία των σχολείων μας, στο Διευθυντή του σχολείου ο οποίος λαμβάνει υπερεξουσίες και αποδομείται έτσι το μοντέλο συμμετοχικής λογικής διοίκησης του σχολείου».

Μιλώντας στην Επιτροπή ο κ. Γεωργούδης – υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Θεμάτων του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας- είπε πως το νομοσχέδιο «δεν είναι τίποτα άλλο από μία ευθεία στόχευση στην αναστήλωση του κομματικού κράτους και του «επιθεωρητισμού» και στην επιβολή όρων αγοράς και διόγκωσης των ανισοτήτων στην παιδεία»

Ωστόσο ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γιάννης Αντώνιου σημείωσε πως «το νομοσχέδιο αποτελεί μια τομή με στόχο την υπέρβαση των χρόνιων παθογενειών της εκπαίδευσης και την αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης». Όπως είπε «στο κέντρο της προσοχής των προτεινόμενων ρυθμίσεων είναι η βελτίωση των εκπαιδευτικών υπηρεσιών που προσφέρει το σχολείο προς τους μαθητές μας, η ανάπτυξη της γνώσης, της κριτικής σκέψης και της καλλιέργειας των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Στο κέντρο της προσοχής των νέων ρυθμίσεων, επίσης, είναι η απελευθέρωση του επαγγελματικού δυναμικού των εκπαιδευτικών σε ένα πλαίσιο μεγαλύτερης ελευθερίας, διαρκούς υποστήριξης, αλλά και αυξημένης λογοδοσίας».

Ο Δημήτρης Μήλλας, Νομικός Σύμβουλος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, τόνισε πως «το νομοσχέδιο προχωράει στη μεγαλύτερη και ποιοτικότερη τομή που δεν είναι άλλη από την αξιολόγηση. Μια αντικειμενική αξιολόγηση που λειτουργεί οριζόντια και κάθετα, καθώς αξιολογούνται και τα στελέχη της εκπαίδευσης, άρα και οι ίδιοι οι αξιολογητές, οι διευθυντές των σχολικών μονάδων, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, το εκπαιδευτικό έργο κάθε εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας. Προβλέπονται διαδικασίες ανατροφοδότησης, βελτίωσης επιμόρφωσης, ασφαλιστικές δικλείδες, ενστάσεις και τέλος, κίνητρα, που προβλέπουν δυνατότητες προόδου και εξέλιξης επιβραβεύοντας τους άξιους εκπαιδευτικούς».