Συμψηφισμός και επιστροφή ποσών σε φυσικά και νομικά πρόσωπα

Ημερομηνία: 25-04-2024

Με το άρθρο 6 της νέας τροπολογίας που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Ρυθμίσεις
για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής
στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και
προστασίας των δασών, γ) της αστικής ανθεκτικότητας και πολιτικής, δ)
της καταπολέμησης της αυθαίρετης δόμησης, ε) της ενεργειακής ασφάλειας» επιδιώκεται, προς όφελος των πληγέντων, η ολοκλήρωση της διαδικασίας
εκκαθάρισης με συμψηφισμό των καταβληθέντων ποσών ως πρώτης αρωγής
έναντι στεγαστικής αρωγής
της υποπερ. αγ) της περ. α) και της υποπερ.
βγ) της περ. β) της παρ. 2 του άρθρου εξηκοστού τρίτου του ν. 4839/2021 με τις διενεργηθείσες δαπάνες για την ολοκλήρωση εργασιών
επισκευής σε κτίρια που δεν φέρουν βλάβες στον φέροντα οργανισμό.
Ειδικότερα,
λαμβάνοντας υπόψη ότι τα εν λόγω κτίρια έχουν υποστεί ελαφριές βλάβες
και υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχουν υποστεί βλάβες στον φέροντα
οργανισμό και συνεπώς δεν απαιτείται για την αποκατάστασή τους άδεια
επισκευής, με την προτεινόμενη ρύθμιση απλοποιείται η διαδικασία,
μειώνοντας τα διοικητικά βάρη τόσο για τους πολίτες, όσο και για τις
εμπλεκόμενες υπηρεσίες
. Προς διασφάλιση, δε, του δημοσίου συμφέροντος
προβλέπεται η υποβολή απαραίτητων δικαιολογητικών για την ολοκλήρωση της
διαδικασίας, καθώς και η ανάκτηση αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών στις
περιπτώσεις που το καταβληθέν από τους πληγέντες ποσό για την ολοκλήρωση
των εργασιών αποκατάστασης είναι χαμηλότερο από τη χορηγηθείσα πρώτη
αρωγή
.

Η προτεινόμενη διάταξη:

Άρθρο 6
Συμψηφισμός και επιστροφή ποσών έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης σε φυσικά και νομικά πρόσωπα – Προσθήκη παρ. 2α στο άρθρο εξηκοστό έκτο ν. 4839/2021

Στο άρθρο εξηκοστό έκτο του ν. 4839/2021 (Α’ 181), περί συμψηφισμού και επιστροφών ποσών έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, προστίθεται παρ. 2α ως εξής:
«2α. Κατά παρέκκλιση της παρ. 2, οι δικαιούχοι πρώτης αρωγής της υποπερ. αγ) της περ. α) και της υποπερ. βγ) της περ. β) της παρ. 2 του άρθρου εξηκοστού τρίτου, για επαγγελματικές κτιριακές εγκαταστάσεις, συμπεριλαμβανομένων των αγροτικών, κτηνοτροφικών, πτηνοτροφικών και χοιροτροφικών εκμεταλλεύσεων και για κατοικίες και λοιπά κτίρια μη επαγγελματικής χρήσης που έχουν υποστεί ελαφρές βλάβες, οι οποίες δεν τα καθιστούν ακατάλληλα για χρήση και εφόσον δεν φέρουν βλάβες στον φέροντα οργανισμό τους, δύνανται να αιτηθούν την ολοκλήρωση της διαδικασίας, χωρίς τον καθορισμό τους ως δικαιούχων στεγαστικής συνδρομής, προσκομίζοντας δικαιολογητικά για την πιστοποίηση ολοκλήρωσης σε ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) των εργασιών αποκατάστασης των βλαβών.
Στην περίπτωση αυτή δεν απαιτείται η υποβολή αίτησης και φακέλου για τον καθορισμό τους ως δικαιούχων στεγαστικής συνδρομής και το ποσό της υποπερ. αγ) της περ. α) και της υποπερ. βγ) της περ. β) της παρ. 2 του άρθρου εξηκοστού τρίτου θεωρείται ως χορηγηθείσα εφάπαξ οικονομική ενίσχυση για τις ολοκληρωθείσες, κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης του επομένου εδαφίου εργασίες επισκευής, με την οποία εξοφλείται κάθε απαίτηση από το Ελληνικό Δημόσιο. Με την υποβολή της αίτησης ολοκλήρωσης της διαδικασίας τεκμαίρεται η παραίτηση από οιαδήποτε αξίωση καταβολής επιπλέον ενίσχυσης από το Ελληνικό Δημόσιο, ακόμα και αν το ποσό που καταβλήθηκε από τους δικαιούχους στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης των εργασιών αποκατάστασης των βλαβών υπερβαίνει το ποσό που έλαβαν δυνάμει της υποπερ. α) της περ. α) ή της υποπερ. βγ) της περ. β) της παρ. 2 του άρθρου εξηκοστού τρίτου.
Αν από τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά προκύπτει ότι για την ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης των βλαβών καταβλήθηκε ποσό μικρότερο από το ποσό της πρώτης αρωγής της υποπερ. αγ) της περ. α) και της υποπερ. βγ) της περ. β) της παρ. 2 του άρθρου εξηκοστού τρίτου, τότε το υπερβάλλον ποσό επιστρέφεται στο Ελληνικό Δημόσιο ως αχρεωστήτως καταβληθέν. Ειδικά για τις επιχειρήσεις, το υπερβάλλον ποσό επιστρέφεται εντόκως από τη στιγμή που τέθηκε στη διάθεση του δικαιούχου σύμφωνα με το επιτόκιο ανάκτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτό καθορίζεται σύμφωνα με την Ανακοίνωσή της σχετικά με την αναθεώρηση της μεθόδου καθορισμού των επιτοκίων αναφοράς και προεξόφλησης, εφαρμοζόμενου κατά τα λοιπά του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν. 4979/2022, Α’ 190).
Προϋπόθεση για την εφαρμογή της παρούσας είναι η παραίτηση του ιδιοκτήτη και των συνιδιοκτητών, όπου υπάρχουν περισσότεροι του ενός ιδιοκτήτες, των λειτουργικά ανεξάρτητων ιδιοκτησιών από το δικαίωμα υποβολής αίτησης και φακέλου ή από τις ήδη υποβληθείσες αιτήσεις και φακέλους, για τον καθορισμό τους ως δικαιούχων στεγαστικής συνδρομής.
Με την κοινή απόφαση της παρ. 9 του άρθρου εξηκοστού τρίτου, εξειδικεύονται οι προϋποθέσεις, καθορίζονται τα υποβαλλόμενα δικαιολογητικά και η διαδικασία και ο τρόπος υποβολής των αιτήσεων, το περιεχόμενο των αιτήσεων, η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας.».

Κατασκευή ιστοσελίδων Πύργος