Με δύο νέες αποφάσεις Α.1201/2026 και Α.1203/2026 της ΑΑΔΕ, προστίθεται ο Κωδικός Αριθμός Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ) στα πεδία της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9) που συμπληρώνονται αυτόματα όταν η δήλωση φόρου υποβάλλεται ψηφιακά μέσω της εφαρμογής myPROPERTY.
Ι. Μεταβιβάσεις ακινήτων (Α.1201/2026)
Υπενθυμίζεται ότι με την Α.1099/2023 θεσπίστηκε η αυτόματη δημιουργία Ε9 στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) Περιουσιολογίου Ακινήτων για όλους τους συμβαλλόμενους (αγοραστές και πωλητές), με την ανάρτηση του συμβολαίου από τον συμβολαιογράφο στο myPROPERTY. Μέχρι σήμερα συμπληρώνονταν αυτόματα τα στοιχεία περιγραφής του ακινήτου με βάση τον Αριθμό Ταυτότητας Ακινήτου (ΑΤΑΚ), το είδος του εμπράγματου δικαιώματος, το ποσοστό συνιδιοκτησίας, το έτος γέννησης και ο ΑΦΜ του επικαρπωτή, ο αριθμός και η ημερομηνία του συμβολαίου, ο ΑΦΜ του συμβολαιογράφου και ο κωδικός μεταβολής.
Με το άρθρο 1 της Α.1201/2026 στην παρ. 2 του άρθρου 2 της Α.1099/2023 προστίθεται νέα περ. στ) με το ακόλουθο περιεχόμενο.
«στ) για όλους τους συμβαλλόμενους, το πεδίο της δήλωσης στοιχείων ακινήτων «Κ.Α.Ε.Κ./Κωδ. ακινήτου» συμπληρώνεται με τον Κωδικό Αριθμό Εθνικού Κτηματολογίου (Κ.Α.Ε.Κ.) του μεταβιβαζόμενου ακινήτου που αντλείται από την υποβληθείσα δήλωση φόρου μεταβίβασης ακινήτων στην εφαρμογή «myPROPERTY».»
ΙΙ. Δωρεές και γονικές παροχές ακινήτων (Α.1203/2026)
Αντίστοιχα, με την Α.1015/2024 η αυτόματη δημιουργία Ε9 επεκτάθηκε στις δηλώσεις φόρου δωρεάς και γονικής παροχής ακινήτων που υποβάλλονται ψηφιακά στο myPROPERTY, για συμβόλαια με τα οποία μεταβιβάζεται ποσοστό έως και εκατό τοις εκατό (100%) πλήρους κυριότητας, ψιλής κυριότητας ή επικαρπίας από έναν δωρητή/γονέα σε έναν ή περισσότερους δωρεοδόχους/τέκνα (παρ. 2 του άρθρου 1 της Α.1015/2024).
Με το άρθρο 1 της Α.1203/2026 στην παρ. 2 του άρθρου 2 της Α.1015/2024 προστίθεται νέα περ. δ) με το ακόλουθο περιεχόμενο.
«δ) Για όλους τους συμβαλλόμενους, το πεδίο της δήλωσης στοιχείων ακινήτων «Κ.Α.Ε.Κ./Κωδ. ακινήτου» συμπληρώνεται με τον Κωδικό Αριθμό Εθνικού Κτηματολογίου (Κ.Α.Ε.Κ.) του μεταβιβαζόμενου ακινήτου που αντλείται από την υποβληθείσα δήλωση φόρου δωρεάς ή γονικής παροχής ακινήτων στην εφαρμογή «myPROPERTY».»
ΙΙΙ. Έναρξη ισχύος
Και οι δύο αποφάσεις ισχύουν από τη δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (άρθρο 2 των Α.1201/2026 και Α.1203/2026), δηλαδή από 7.10.2026.
Δείτε τις αποφάσεις στο φορολογικό αρχείο του κόμβου





