Παρασκευή, 9 Οκτωβρίου 2026
ENQUIRE / NEWSROOM
Η ουσία της ημέρας.Χωρίς τον θόρυβο.
ΤώραΕλευσίνα: Ταυτοποιήθηκαν και αναζητούνται οι δράστες της επίθεσης με μαχαίρι σε 32χρονο
Επιχειρήσεις

Τέλος στις αντικαταβολές με μετρητά μέσω courier

Επιχειρήσεις08.10.20261 λεπτό
Τέλος στις αντικαταβολές με μετρητά μέσω courier - Υποχρεωτική η ηλεκτρονική πληρωμή ανεξαρτήτως ποσού


Με τα άρθρα 299 και 300 του νέου νομοσχεδίου του ΥΠΕΘΟΟ που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση καθιερώνεται η υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής στις αγορές αγαθών που παραδίδονται σε ιδιώτες μέσω επιχειρήσεων ταχυμεταφοράς (courier), ανεξαρτήτως ποσού, όταν η εξόφληση πραγματοποιείται κατά την παράδοση. Συνεπώς, δεν θα επιτρέπεται πλέον η πληρωμή με μετρητά κατά την παράδοση των προϊόντων, ακόμη και για συναλλαγές μικρής αξίας.

Παράλληλα, προβλέπεται η επιβολή προστίμου ίσου με το διπλάσιο της αξίας που εισπράχθηκε σε μετρητά στις επιχειρήσεις ταχυμεταφοράς που παραβιάζουν την υποχρέωση αυτή, για κάθε παράβαση.

Όπως ορίζει το άρθρο 376 του νομοσχεδίου, η ισχύς των άρθρων 299 και 300 αρχίζει από τη δημοσίευση της απόφασης της παρ. 6Α του άρθρου 20 του ν. 3842/2010.

Οι διατάξεις που τέθηκαν σε διαβούλευση:

Άρθρο 299
Υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής σε συναλλαγές λιανικής με παράδοση των αγαθών μέσω επιχειρήσεων ταχυμεταφοράς – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 20 ν. 3842/2010

Στην παρ. 3 του άρθρου 20 του ν. 3842/2010 (Α΄ 58), περί διασφάλισης και ελέγχου συναλλαγών, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) τα υφιστάμενα δύο εδάφια τίθενται ως περ. α), β) προστίθεται περ. β) και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. α) Συναλλαγές πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών σε ιδιώτες, συνολικής αξίας πεντακοσίων (500) ευρώ και άνω, εξοφλούνται από τους αγοραστές των αγαθών ή των υπηρεσιών, αποκλειστικώς με τη χρήση μέσων πληρωμής με κάρτα ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής, όπως ενδεικτικά άλλα όχι περιοριστικά τραπεζικό έμβασμα, πληρωμή μέσω λογαριασμού πληρωμών, χρήση ηλεκτρονικού πορτοφολιού. Δεν επιτρέπεται εξόφληση των συναλλαγών αυτών με μετρητά.
β) Συναλλαγές κατά τις οποίες η αποστολή και η παράδοση των αγαθών στον ιδιώτη αγοραστή διενεργούνται με χρήση υπηρεσιών επιχειρήσεων ταχυμεταφοράς και η καταβολή της αξίας της συναλλαγής πραγματοποιείται κατά την παράδοση των αγαθών, εξοφλούνται με τα μέσα πληρωμής που αναφέρονται στο πρώτο εδάφιο της περ. α), ανεξαρτήτως ποσού.».

Άρθρο 300
Κυρώσεις σε βάρος επιχειρήσεων ταχυμεταφοράς λόγω μη υποχρεωτικής χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής – Τροποποίηση παρ. 10 άρθρου 57 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας

Στην παρ. 10 του άρθρου 57 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α΄ 58), περί παραβάσεων σχετικών με την απεικόνιση των οικονομικών συναλλαγών, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) το μοναδικό υφιστάμενο εδάφιο τίθεται ως περ. α), β) στη νέα περ. α), μετά τις λέξεις «που, κατά παράβαση» προστίθενται οι λέξεις «της περ. α)», γ) προστίθεται περ. β) και η παρ. 10 διαμορφώνεται ως εξής:
«10. α) Σε επιχείρηση που, κατά παράβαση της περ. α) της παρ. 3 του άρθρου 20 του ν. 3842/2010 (Α΄ 58), δέχεται πληρωμή με μετρητά που αντιστοιχεί σε συναλλαγές πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών σε ιδιώτες συνολικής αξίας πεντακοσίων (500) ευρώ και άνω, επιβάλλεται για κάθε παράβαση πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο της καταβληθείσας με μετρητά αξίας των συναλλαγών.
β) Σε επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ταχυμεταφοράς που, κατά παράβαση της περ. β) της παρ. 3 του άρθρου 20 του ν. 3842/2010, αποδέχεται καταβολή της αξίας της συναλλαγής με μετρητά κατά την παράδοση των αγαθών σε ιδιώτες, επιβάλλεται για κάθε παράβαση πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο της καταβληθείσας με μετρητά αξίας της συναλλαγής.».